Spatiul comercial in Romania a crescut in primele 10 luni ale anului cu aproape 50% fata de stocul existent la finele lui 2007, conform raportului "Romanian Retail Market" lansat de compania de consultanta imobiliara CBRE Eurisko.
In ultimii patru ani, spatiul comercial in cadrul centrelor comerciale de pe piata locala a crescut de peste sase ori, ajungand in prezent la o suprafata inchiriabila totala de 1,35 milioane de metri patrati.
"Chiar si in aceste conditii, spatiul de retail disponibil pentru 1.000 de locuitori este de aproximativ 63 mp, cu mult sub nivelul inregistrat in Uniunea Europeana, unde sunt peste 200 de metri patrati la fiecare o mie de locuitori", se mai arata in raport.
Comertul modern cu dominanta alimentara si retailul de fashion au avut in acest an unele dintre cele mai mari ritmuri de expansiune in Romania, beneficiind de finalizarea unor proiecte noi de centre comerciale.
Pe segmentul de fashion retail, in acest an si-au facut intrarea pe piata branduri precum Peek & Cloppenburg, Next, Reserved, Humanic, iar grupul Inditex si-a extins prezenta la nivel local aducand marci noi, precum Bershka, Stradivarius sau Oysho. Toate acestea au fost aduse pe piata de dezvoltatorii centrelor comerciale Baneasa Shopping City, cel mai mare mall din tara (care are o suprafata inchiriabila de peste 85.000 mp), Era Shopping Park (Iasi), City Park (Constanta) si Liberty Center (Bucuresti), inaugurate in 2008.
Daca pentru retailul de fashion 2008 este anul lansarii pe piata a unor branduri puternice la nivel international, comertul alimentar s-a dezvoltat in acest an doar de pe urma continuarii expansiunii marilor retele de magazine active in Romania. Pana la finele anului, retailerii internationali de profil vor ajunge la peste 400 de magazine operationale in total, fata de 332 la sfarsitul lui 2007, conform datelor centralizate de