Holcim Romania, filiala locala a grupului elvetian Holcim, estimeaza o diminuare a ritmului de crestere al vanzarilor in trimestrul patru din cauza sezonului rece si a crizei financiare, dupa ce in primele noua luni a realizat o crestere in volum de peste 19,8%, peste estimarile de la inceputul anului.
In plus, compania a majorat cu 12% preturile de la inceputul anului, ceea ce va conduce la o crestere valorica a cifrei de afaceri la peste 30%.
"Cresterea volumului de ciment vandut de Holcim in primele noua luni a fost de 19,8%, dar va scadea cu siguranta pana la sfarsitul anului ca urmare a doua motive: sezonul rece si impactul crizei pe piata romaneasca", a declarat Markus Wirth, directorul general al Holcim Romania.
Potrivit lui Wirth, cresterea peste estimari din primele noua luni a fost impulsionata de cererea de locuinte, de lucrarile de infrastructura si de vremea buna.
In ciuda crizei financiare care va continua si anul viitor, Holcim si-a bugetat pentru 2009 o crestere de doua cifre a vanzarilor, bazata pe dezvoltarea proiectelor mari de infrastructura al caror ritm de implementare a fost greoi in ultimii ani.
Holcim a finalizat anul acesta o investitie de 120 de milioane de euro in fabrica de la Campulung, care a permis majorarea capacitatilor de productie din Romania cu 30%, pana la circa 4 milioane de tone de ciment pe an, si a permis companiei sa atace puternic piata Capitalei.
Avand in vedere ritmul de crestere inregistrat in ultimii ani, Holcim Romania a anuntat anul acesta intentia de a investi 400-500 de milioane de euro intr-o unitate de productie in judetul Cluj, in satul Mihai Viteazu, care va ridica investitiile elvetienilor in Romania la peste un miliard de euro in urmatorii patru ani de la intrarea pe piata locala in 1997. Insa proiectul se afla in prezent la un nivel incipient, compania avand in derulare mai