Criza internaţională are efecte, în principal, asupra marilor companii de automobile. După ce zilele trecute, cel mai mare producător auto la nivel mondial a anunţat că va opri producţia în toate fabricile din America de Nord, luna viitoare, timp de două zile, astăzi, reprezentanţii constructorului au spus că vor concedia 3.000 de angajaţi sezonieri la fabricile din Japonia. Purtătorul de cuvânt al producătorului a explicat că această măsură va fi luată pe fondul scăderii vânzărilor la nivel mondial. "Scăderea cererii la export are un impact semnificativ asupra producţiei din Japonia. Este puţin probabil ca fabricile să fie închise, dar dacă situaţia degenerează, liniile vor trebui să fie oprite, iar planurile cu privire la deschiderea de noi unităţi vor fi amânate", a afirmat un analist de la o firmă de consultanţă auto, citat de Bloomberg. Referitor la exporturile realizate de Japonia la nivel global, acestea au înregistrat luna trecută cel mai redus nivel din ultimii şapte ani, în timp ce vânzările din SUA s-au prăbuşit cu 23 la sută. Situaţie grea de la Toyota nu este singulară în industria producătorilor de maşini. În Germania, giganţii Audi şi BMW resimt efectele crizei economice internaţionale. În urmă cu două săptămâni, BMW a a anulat planurile de construcţie pentru modelul CS, în condiţiile în care profitul companiei a scăzut cu 500 de milioane de euro în penultimul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Mai mult, la începutul lunii, liderii General Motors au solicitat statului american sprijin financiar, pentru a evita colapsul. Săptămâna trecută, concernul din Detroit a anunţat că va restrânge activităţile companiei Daewoo, a anunţat Reuters.
Şi în România, producătorul auto Dacia a hotărât oprirea producţiei pentru trei săptămâni, între 24 noiembrie şi 8 decembrie.Într-un interviu acordat site-ului evz.ro, vicepreşe