"Nu poti reinventa roata, dar poti face in continuare roti frumoase", spune Roxana Davidescu, unul dintre creatorii de bijuterii care expun la Carturesti pentru cei cu imaginatie, curaj si umor. Si, de fapt, se contrazice, pentru ca bijuteriile de la Extins nu seamana cu nimic din ce a fost facut pana acum.
Sunt creatori care se inspira din orice si ar transforma in bijuterie parfumul iubitului sau chiar iarna, daca ar putea, altii au transformat deja o frunza, un cip sau o fosila. Unii lucreaza cu rasini, altii cu zahar, iar altii cu sticla si cupru. Fotograful Dan Piersinaru i-a adunat pe cei mai buni intr-o expozitie, incercand sa creeze o stare si sa incurajeze piata bijuteriei de autor.
Ana Crisan, descoperirea din acest an, face, de pilda, bijuterii comestibile, din zahar.
Ana a crescut in Arad, in cofetaria unde lucrau parintii ei, si a deprins de acolo tehnici specifice, pe care acum le aplica in bijuterie. Intre timp a facut si un master la Royal College of Art in Londra si a sustinut o conferinta la Smithsonian despre relatia dintre arta comestibila, cel care o poarta si public, ideea fiind ca si ceilalti pot savura bijuteria aceasta efemera, nu doar purtatorul. Piesele ei pot fi gasite din aceasta luna la propria galerie-cofetarie din New York (Crisan, pe Lark Street). De anul trecut, de la prima editie Extins (ianuarie 2007), bijuteria de autor a facut deja pasi mari. Poate fi gasita acum in sapte concept store-uri si doua boutique-uri de creator din Bucuresti (cel al Carlei Szabo in Pasajul Francez si al lui David Sandu de pe Calea Victoriei). Si ultimii doi expun la Extins, in cadrul conceptului gandit de Piersinaru. Instalatia Carlei Szabo se numeste Botanica, iar cea a lui Sandu -Equilibrum.
"Pentru bijuteria de autor cred ca e un moment foarte bun, pentru ca, in contextul acestei 'crize', e vorba de alta optiune, de ma