Dan Ostahie, fondatorul grupului Altex, cel mai mare jucator din retailul de electronice si electrocasnice, recurge acum la o strategie bazata pe prudenta, pentru a se adapta mediului economic transformat de criza financiara mondiala, dupa ce s-a axat in ultimii ani pe o dezvoltare puternica a core-businessului.
In acelasi timp, data fiind conjunctura economica, Ostahie evita sa faca evaluari pentru grupul pe care il conduce de la inceputul anilor '90. "Este un moment impropriu pentru emiterea unei valori a unei companii listate sau nelistate. Avem de-a face cu pescuit in ape tulburi, iar in criza nu se pescuieste", a spus Ostahie. Ostahie a adaugat ca in ultimii 4-5 ani multiplii de evaluare aplicati la EBITDA (profit operational) in sectorul de retail au cunoscut o degradare constanta, scazand de la o medie de 8 la o medie de 6.
Grupul Altex, infiintat in urma cu mai mult de 15 ani de catre Dan Ostahie, cuprinde in prezent, pe langa reteaua de retail electroIT, si firme de transport, de real estate sau de retail auto, iar in acest an va rula afaceri de 360 de milioane de euro.
"In acest caz nu vad o revenire imediata din cauza crizei de lichiditate. In partea de food am vazut insa cifre mai mari si chiar in perioada de criza, pentru ca acest segment este de obicei mai putin afectat", a spus Ostahie.
Pentru perioada urmatoare seful Altex vede o reducere corelata a consumului in sectorul imobiliar rezidential, urmat de piata auto, mobila si apoi de piata de electronice si electrocasnice, reducere datorata in special limitarii capacitatii de creditare a consumatorilor.
Efectul negativ al limitarii capacitatii de creditare asupra sectoarelor de retail va fi insa depasit de reticenta consumatorilor fata de cheltuieli. Astfel, efectul pshihologic indus de criza financiara si de limitarea resurselor va fi unul de conservare si v