În timp ce preşedintele ales Barack Obama promite că va ajuta industria auto imediat ce va ajunge în fotoliul de la Casa Albă, cei trei mari constructori de peste Ocean nu au obţinut În timp ce preşedintele ales Barack Obama promite că va ajuta industria auto imediat ce va ajunge în fotoliul de la Casa Albă, cei trei mari constructori de peste Ocean nu au obţinut împrumuturi substanţiale de la stat, cu dobândă redusă.
Ford, General Motors şi Chrysler, în mare criză de lichidităţi, sunt aşteptaţi să prezinte până la 2 decembrie un plan viabil de recuperare a pierderilor dacă vor să beneficieze de ajutorul federal suplimentar solicitat, în valoare de 25 de miliarde de dolari.
Decizia a fost luată joi seara de liderii celor două Camere din Congresul american după ce conducătorii celor trei companii nu au reuşit să convingă Senatul că vor folosi „cu responsabilitate” fondurile suplimentare cerute.
Plimbări cu avionul privat
În ciuda avertismentelor lansate de analişti, care au atras atenţia că problemele industriei auto vor avea consecinţe catastrofale pe plan economic şi social, membrii Congresului s-au arătat neînduplecaţi cu Richard Wagoner (foto), Alan Mullay şi Robert Nardelli, directorii celor trei mari constructori.
Mai mult, aceştia au devenit ţinta ironiilor, după ce au venit la Washington să obţină ajutoare financiare cu avioanele private ale companiilor, refuzând un bilet la un zbor comercial.
Congresmenii le-au cerut directorilor să ridice mâna dacă vor să plece cu un avion de linie, dar n-a fost niciun doritor. Între timp, în absenţa unui răspuns politic pozitiv la solicitările industriei auto, acţiunile General Motors au scăzut la bursă până la cel mai mic nivel din ultimii 70 de ani, iar cele ale Ford au coborât la cel mai redus nivel din ultimii 27 de ani.