Economiile lumii sunt macinate de criza economica si temerile legate de recesiune, bursele nu dau semne ca s-ar opri din picaj, consumatorii nu au ce sa cheltuiasca si retailerii arunca pe piata ofertele menite sa atraga in magazine clientii.
In America, marile branduri si-au pierdut din sclipire. Daca o pereche de blugi Joe's costau in jur de 200 de euro, acum sapte perechi ale aceluiasi brand ajung pana in 80 de euro, informeaza The Wall Street Journal.
Kimberly Greenberger, analist in cadrul Citigroup Inc., se asteapta ca pentru anul 2009 ofertele sa ajunga si mai avantajoase. Aceasta este de parere ca majoritatea celor care si-au facut cumparaturile anul trecut in magazine de lux sa apeleze, anul acesta, la centrele comerciale cu reducerile cele mai mari si totodata la magazinele de tip outlet.
Pentru a atrage cumparatori, majoritatea magazinelor creeaza o atmosfera care sa faca toti clientii sa creada ca vaneaza o comoara.
In Romania, nu se asteapta reduceri de pret asemanatoare celor din SUA, insa, deja au aparut oferte tentante, iar prognozele sunt ca preturile vor continua sa scada mai ales la electronice si electocasnice si bunurile de folosinta indelungata.
Dintre toti consumatorii, soferii sunt din ce in ce mai bucurosi. Pretul petrolului, in declin pe pietele de tranzactionare, a adus si valoarea benzinei de la pompa in jurul sumei de 3,3 lei/litru.
In conditiile in care acum ceva timp, scumpirile afisau o prognoza de 5 lei/litru, acum avem mari sanse sa vedem si 3 lei/litru si, de ce nu, si mai putin.
Economiile lumii sunt macinate de criza economica si temerile legate de recesiune, bursele nu dau semne ca s-ar opri din picaj, consumatorii nu au ce sa cheltuiasca si retailerii arunca pe piata ofertele menite sa atraga in magazine clientii.
In America, ma