Mici, ieftine şi fâşneţe. Maşinile de mic litraj reprezintă, mai ales în perioadele de recesiune, soluţia optimă pentru nevoia de mobilitate la un preţ redus. Producătorii se adaptează rapid şi se pregătesc să lanseze pe piaţă modele care să răspundă cât mai bine dezideratelor momentului. Din ce în ce mai mici, din ce în ce mai economice, mai ecologice, mai ieftine şi, nu în ultimul rând, mai bine dotate. Anul viitor, minionele care să corespundă acestor cerinţe se regăsesc în oferta majorităţii producătorilor.
i 20 desenat de Opel
i20, este creaţia studiourilor de design Hyundai Europe din Russelheim, Germania – oraşul „de baştină” al Opel. i20 vine cu un interior care se evidenţiază prin nivelul ridicat al dotărilor, chiar şi în versiunea standard (ABS, şase airbaguri, aer condiţionat, comenzi pe volan, acces fără cheie).
Motorizările pe benzină ale lui i20 sunt: 1.2 litri şi 77 CP, 1.4 litri şi 98 CP, 1.6 litri si 124 CP – cuplate la o cutie cu cinci trepte sau la una automată cu patru rapoarte de cai putere. Motoarele diesel vor fi de 1.4 litri – unul de 73 CP şi altul de 89 CP - şi un motor de 1.6 litri - de 113 şi 126 cai putere – cuplat la o cutie cu şase rapoarte. Hyundai i20 va fi pus în vânzare în cursul anului viitor.
Alto, minuscul
Specialişti in „microcaruri” urbane, japonezii de la Suzuki au prezentat la Paris noul Alto, un vehicul compact de oraş. Cu dimensiuni „minuscule” - 3,5 metri lungime, 1,6 metri lăţime, 1,47 metri înălţime şi 2,36 metri ampatament, Alto are un design aerodinamic care îi asigură un consum redus.
Propulsia este asigurată de un motor pe benzină în trei cilindri, de 1.0 litri şi 68CP care consumă doar 4,5 litri/100 km. Alto va fi lansat oficial pe piaţă în primăvara anului 2009.
Polonia + Fiat 500 = Ka
După 12 ani d