A doua acţiune de anvergură a proiectului guvernamental de îmbunătăţire a imaginii românilor în Italia, „Romania piacere di conoscerti” („România, încântat de cunoştinţă”) s-a încheiat ieri seară, la Milano. La fel ca şi la Roma, agenţia Playteam a adus un stand care a încercat să imite o casă românească. „Casa Romania” a fost deschisă între 20 şi 22 noiembrie, în Piazza degli Affari (în faţa Bursei din Milano) între orele 10.00 şi 18.00.
S-a pus un accent deosebit pe gastronomia românească, cu toate că sărmăluţele, mămăliguţa sau ciorba, gătite de maeştri bucătari români, nu au putut fi atinse de public.
Legea italiană nu permite consumarea produselor gătite, provenite din altă parte decât dintr-o bucătărie autorizată.
„Unde e Timişoara?”
Aceeaşi soartă au avut-o şi gogoşile româneşti, denumite şi „minciunele” a căror reţetă a fost doar dezvăluită publicului în cadrul aceluiaşi „cooking show”, dar au rămas doar la statutul de exponate.
Singurele specialităţi care au putut fi gustate de către public au fost cozonacul, brânza de burduf şi salamurile, importate în Italia pe filiera comercială autorizată.
Au fost expuse, de asemenea, cărţi de istorie, geografie şi beletristrică (în limba română), precum şi vinuri româneşti.
Nu a trecut neobservată prezenţa unei hostess din Republica Moldova care dădea câte o fugă în bucătărie să mai întrebe câte ceva despre geografia României. Cea mai mare dilemă a „reprezentantei” României a fost poziţionarea oraşului Timişoara, foarte căutat de italieni.
Un alt capitol la care imaginea României nu a avut mult de câştigat a fost împărţirea de pliante. Deşi această activitate presupune contactul direct cu italienii, a fost lăsată în baza câtorva persoane plătite cu ziua, îmbrăcate „modest”.