Companiile care aleg sa renunte la bugetele de training pe timp de criza vor avea de castigat prin reducerea costurilor imediate, insa vor fi cele care vor pierde la nivel de strategie pe termen lung.
"In perioade de criza, in mod cert managerii devin mai critici vizavi de costuri, vizavi de propriile lor bugete, insa in masura in care continua sa priveasca lucrurile pe termen lung acestia realizeaza o alta perspectiva. Daca ar taia investitiile in training, mai ales in acei angajati talentati, acestia ar deveni nemultumiti si daca ar gasi un competitor dispus sa aloce bani pentru pregatire, cu siguranta ca talentele se vor indrepta spre acel concurent", afirma Matilda Crossman, managing director al companiei de training BPP Professional Education in Romania si Serbia, care a fost infiintata in urma cu peste 30 de ani in Marea Britanie si care are birouri in 13 tari din Europa si Asia.
Crossman mentioneaza ca varianta in care companiile decid sa renunte la bugetele de training poate fi o varianta foarte buna doar pe termen scurt, dar o hotarare foarte buna pe termen scurt poate sa aiba efecte negative pe termen lung.
"Astfel, daca un angajator reduce trainingul, in termeni reali, profitul pe care il obtine pe termen scurt este mai mare. Dar pe termen lung acel angajator va avea oameni demotivati, nepregatiti, dar si angajati talentati care vor pleca la cineva preocupat de investitia in oameni", declara managing directorul unei firme care a inregistrat o cifra de afaceri de 1,2 milioane de lire sterline (1,5 milioane de euro) in 2007 si care si-a bugetat o crestere de 30% pentru 2008.
O alternativa ideala pe timp de criza ar fi ca angajatorii sa evalueze foarte bine oamenii talentati pe care se bazeaza businessul si sa continue sa investeasca in ei, indiferent de nivelul ierarhic din organizatie ocupat.
"Noi ne facem planurile pent