Elevii pot fi subiectivi în evaluarea profesorilor, mergând pe simpatii şi antipatii, nu pe performanţe
Testele de evaluare cu subiect unic date copiilor la fiecare început de an şcolar vor influenţa salariul dascălului
Cine e dascăl model şi merită mai mulţi bani la salariu? Directorii unităţilor de învăţământ - cei responsabili cu evaluarea finală a dascălilor, dar şi elevii şi părinţii acestora mai au la dispoziţie patru zile pentru a reflecta asupra acestei dileme.
Pe data de 28 noiembrie, dezbaterea publică lansată de Ministerul Educaţiei pe marginea criteriilor şi principiilor de evaluare a cadrelor didactice se va încheia, fără însă ca beneficiarii sistemului de educaţie să se fi lămurit cum trebuie făcută această evaluare. În lipsa unei metodologii, scrise pe înţelesul tuturor, elevii habar n-au ce vrea ministerul de la ei. „E de admirat că ni se cere părerea, că doar noi suntem obiectul de lucru. Trebuie găsită o metodologie foarte bună, pentru a elimina discrepanţele în evaluare. Sincer, sunt profesori care predau extraordinar de bine, dar nu au o relaţie foarte bună cu clasa”, este de părere preşedinta Consiliului Judeţean al Elevilor Cluj, Patricia Couţi, elevă a Licelului Teoretic „Gheorghe Şincai”.
Ca să îşi facă o idee cât mai bună despre cine merită mai mulţi bani la leafă, MECT are în vedere testarea elevilor la început de an şcolar, pe baza unor subiecte formulate la nivel naţional. Măsura n-ar fi tocmai în regulă, crede preşedinta Consiliului elevilor clujeni, din cauza faptului că există diferenţe mari între clasele cu acelaşi profil, din licee diferite, marcate şi de metodele de predare diferite ale profesorilor. În prezent, majoritatea profesorilor fac lecţii recapitulative la început de an, dublate uneori şi de teste de verificare a cunoştinţelor.
Dascălul de nota 10 trebuie să fie mai întâi om, şi apoi