Firma de training Interact ia in considerare posibilitatea de a oferi cursuri gratis companiilor-client in perioada in care acestia ar putea pune in stand-by bugetele de training.
"In perioade de criza ajuta foarte mult sa fii alaturi de partenerii tai care trec prin perioade grele. In astfel de situatii, daca ai activitate mai putina si ai oameni pe care nu-i mai folosesti la intreaga capacitate poti face acest lucru (sa oferi cursuri gratuite - n. r.). Speram totusi ca acest lucru sa nu se intample, desi este posibil", spune Lucian Mihai, managing partner Interact, companie de training care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de un milion de euro.
Pentru anul acesta, Interact planificase initial o crestere de aproximativ 80%, insa a revizuit-o la 50%, ca urmare a unei temperari a cererii care a inceput sa se resimta inca din luna septembrie.
Mai mult decat atat, firma de training, care intentiona sa deschida un birou la Paris la inceputul anului viitor, va amana acest lucru pana in aprilie-mai, tot din cauza crizei financiare.
"Am planificat deschiderea biroului de la Paris inainte sa apara efectele crizei, dar nu ne retragem din aceasta initiativa. Ideea este sa vedem ce se intampla cu criza si cat de mult va afecta si Franta. Totusi, problema cea mai mare nu cred ca este legata de criza, ci de a ne face intelesi si a comunica foarte bine cu piata franceza", explica Mihai, adaugand ca eveni-mentul organizat la Paris, prin care compania a incercat sa testeze piata oferind un produs de nisa, si anume simularile de afaceri, a avut un impact pozitiv.
In opinia lui Mihai, anul viitor se va inregistra si o scadere a valorii pietei de training, insa tot din cauza crizei financiare si nu pentru ca nu ar exista cerere.
"Ma astept sa mai scada valoarea pietei de training, dar scaderea este data doar de criza si nu de faptul