Publicitari de top din online-ul romanesc s-au intalnit, luni seara, la sediul FJSC, sa discute despre publicitatea on-line in Romania, despre bugete si trend-uri in 2009, despre agentii si criza economica. Evenimentul face parte din seria de dezbateri Serile FJSCsi ii are ca invitati pe Mugur Patrascu (Managing Partner iLeo), Calin Rotarus (Managing Director ARBOinteractive) si Adrian Alexandrescu (director al diviziei de comunicare one-to-one la OgilvyOne).
Calin Rotarus: Incercam sa tinem pasul cu ultimele inovatii tehnologice
Nu exista publicitate on-line, exista doar audiente; daca audientele se plimba cu liftul, atunci vom face publicitate in lifturi, daca exista o audienta in mediul on-line, ne manifestam acolo.Traim inceputul unei revolutii in comunicare; receptorul are din ce in ce mai mult control si puterea de a selecta mesajele;Internetul ne ofera multe, hai sa nu-i vindem bullshit!
In Romania, avem de a face cu o dinamica extraordinara a comunicarii pe internet; cresterile sunt fabuloase; se vorbeste tot mai mult de o comunicare mai complexa, la nivel editorial;Multi ani singurul lucru pe care i-l puteai spune unui client era:"Bun, ai un site, punem un banner pe el"; acum incercam sa tinem pasul cu ultimele inovatii tehnologice.
Adrian Alexandrescu: Bannerele nu mai sunt suficiente
Pentru publicitate buna ai nevoie de o idee buna si nu cred ca internetul a schimbat regula astaBanner-ele nu mai sunt suficiente; se extinde din ce in ce mai mult utilizarea rich-media [n.red. : "rich-media" descrie o serie larga de media digitale interactive. Caracteristica definitorie este dinamica continua]
Romanii sunt deschisi la inovatii, dar se plictisesc repede60% din traficul extern al Romaniei se duce la Youtube; in acest moment, Romtelecom investeste 3 milioane de euro pentru crearea unui centru de cashing al traficului de pe Y