Oricât de mult aţi munci, nu vă ajunge timpul pentru a vă îndeplini toate îndatoririle? Specialiştii în resurse umane vă sfătuiesc să învăţaţi să vă organizaţi cât mai bine.În unele zile, cele opt ore de lucru par insuficiente pentru a răspunde tuturor e-mail-urilor, telefoanelor, pentru a participa la şedinţe şi a vă respecta întâlnirile. „De foarte multe ori rămân peste program la serviciu. Avem un volum mare de muncă şi niciodată nu mă încadrez în timp. În meseria mea însă, timpul înseamnă bani“, a precizat Maria N., de 29 de ani, agent de vânzări, care a explicat că nu ştie exact cărui fapt se datorează acest lucru.
Fiţi cât mai organizaţi Specialiştii în resurse umane vă sfătuiesc să nu intraţi în panică, ci să fiţi cât mai organizaţi. Un prim element pe care trebuie să-l aveţi în vedere este reprezentat de e-mail-urile primite. „Oferiţi-vă o jumătate de oră pentru a organiza e-mail-urile pe care le primiţi. Deschideţi mail-ul şi verificaţi-l când veniţi la serviciu, şi răspundeţi tuturor mesajelor în jumătate de oră“, notează www.ele.ro, care vă sfătuieşte să închideţi apoi contul de e-mail şi să îl deschideţi mai târziu.
Reduceţi timpul petrecut la telefon Specialiştii sunt de părere că, atunci când înaintaţi cu greu într-un proiect, ar trebui să lăsaţi deoparte şi telefonul mobil, nu înainte însă de a activa căsuţa vocală, astfel încât să nu pierdeţi vreun mesaj important. Altă sugestie este să vă asiguraţi că va exista cineva care răspunde la telefonul dumneavoastră (secretara sau o colegă/un coleg) pentru a vă prelua mesajele. Indiferent de varianta pentru care optaţi, răspundeţi la mesajele urgente în cel mai scurt timp posibil (eventual, faceţi pauze speciale pentru acest lucru). În cazul în care serviciul nu vă permite să renunţaţi nici o clipă la telefon, încercaţi să reduceţi cât mai mult posibil timpul pe care îl alocaţi convorbiril