Epson Romania, subsidiara locala a grupului japonez Seiko-Epson Corporation, a inregistrat o cifra de afaceri de 11 mil. euro in primele noua luni ale acestui an si isi mentine obiectivul de a atinge un rulaj de 15 mil. euro pana la finele anului.
Compania a anuntat ca a urcat in T3 pe prima pozitie a pietei de video proiectoare, estimata anul acesta la 25.000 de unitati, respectiv 15 mil. euro. Epson avea, potrivit propriilor estimari, o cota de piata de 28% in al treilea trimestru, in crestere cu 18% fata de aceeasi perioada din 2007. Din punct de vedere valoric, Epson a inregistrat in al doilea trimestru al acestui an o cota de piata de 22%. Proiectoarele genereaza aproximativ 20% din cifra de afaceri a Epson, care mai comercializeaza imprimante, scannere sau POS-uri.
Compania a vandut 2.727 de proiectoare in primele noua luni ale anului, cel mai bine comercializate modele fiind proiectoarele pentru home cinema si cele pentru mediul educational (capabile sa afiseze imagini la o distanta foarte mica - 60 cm - fata de ecranul de proiectie). "Volumul vanzarilor de proiectoare a crescut cu 12% in trimestrul al treilea al anului curent fata de vanzarile obtinute in trimestrul precedent. Valoarea echipamentelor vandute in aceasta perioada a inregistrat o majorare cu 24,01% comparativ cu rezultatele din T2", au adaugat oficialii Epson.
Comparativ cu acelasi trimestru al anului precedent, volumul vanzarilor din trimestrul trei al anului 2008 a inregistrat o crestere cu 185%, iar valoarea vanzarilor s-a apreciat de aproximativ trei ori, cu 198,22%. "Piata proiectoarelor este una in expansiune, atat pe segmentul echipamentelor de business, cat si in zona home cinema. Desigur, capacitatea de achizitie in scadere, in conditiile crizei actuale, ar putea tempera aceasta tendinta, dar ramanem optimisti in privinta anului viitor", a declarat Simona Decuseara,