Specialistii in resurse umane vorbesc de ceva vreme de o orientare a angajatului trecut de 28 - 30 de ani catre viata de familie, in detrimentrul celei profesionale. Naveta intre orase a inceput sa ia tot mai des locul relocarii la nivel de pozitii de management.
Angajatii care au ajuns la o anumita stabilitate financiara in cariera nu mai sunt la fel dispusi ca in trecut sa se mute dintr-un oras in altul pentru un job mai bine platit, fiind mult mai interesati de viata de familie.
Astfel, tot mai multe companii care doresc sa atraga talentele din piata care sunt localizate la o distanta rezonabila de sediul companiei au inceput sa foloseasca tot mai mult naveta ca alternativa la relocare.
Prin intermediul acestei solutii, toate partile au de castigat. Angajatorii, pentru ca pot recruta cei mai buni oameni, dar si angajatii, pentru ca nu trebuie sa se mute intr-un alt oras. Cat de dificil este si ce trebuie sa faci pentru a convinge pe cineva sa faca naveta zilnic pana la locul de munca?
"Un bun recruiter incearca sa vanda jobul candidatului din fata lui si pentru acest lucru trebuie sa foloseasca toate argumentele posibile. Faptul ca jobul este intr-un alt oras inseamna ca viitorul angajat va fi nevoit sa faca naveta si acest lucru scade din nivelul de interes al candidatului. Atunci recruiterul trebuie sa foloseasca argumente in plus", spune Irina Pintoi, business unit manager la firma de recrutare Barnett McCall Recruitment (BMR).
Printre argumentele care ar putea convinge un candidat sa faca naveta pentru a ajunge la locul de munca se numara posibilitatea de promovare intr-o pozitie superioara, mai multi bani, dar si un brand puternic de angajator.
"Comparativ cu relocarea, ca recruiter este mai usor sa convingi un candidat sa faca naveta pentru cateva ore zilnic pentru a ajunge la serviciu", afirma Pintoi.
Man