Oana Catargiu, directorul regional al Romstal, a vandut anul trecut produse de 30 de milioane de euro, iar piata pe care activeaza nu are legatura cu industriile in care femeile exceleaza, ba dimpotriva. Sa fii femeie si sa vrei sa vinzi instalatii sanitare barbatilor poate parea o utopie, insa Oana Catargiu va trage la final de an linie la un volum de vanzari de 40-50 de milioane de euro, scrie revista Target.
"Incerc sa ii fac sa inteleaga ca stau de vorba cu reprezentantul Romstal, nu cu femeia Oana Catargiu. Iar eu nu sunt acolo pentru a-i invata pe ei ceva, ci pentru a incheia un parteneriat de tipul win-win". Asta nu inseamna insa ca nu a simtit ca este o femeie intr-o lume a barbatilor. Prima remarca rautacioasa, care i-a aratat practic cu ce va trebui sa se lupte in viitor, a venit din partea primului ei sef, cand a fost promovata.
"Stii cat timp iti dau sa rezisti pe piata? Sase luni. Dupa sase luni inchideti." Iar Catargiu i-a replicat: "Nu ti se pare ciudat ca o firma ca Romstal, care are atatea magazine, sa aiba mai multa incredere in mine decat tine?".
Cel care i-a acordat atat de putin credit era un proprietar al unui magazin Romstal din Suceava, deschis in sistem de franciza. In '98 a primit propunerea de la acesta sa porneasca activitatea francizei, ceea ce insemna ca Oana Catargiu trebuia sa se ocupe de tot ce presupunea deschiderea magazinului si lucrul cu angajatii. Ulterior, aceasta franciza a devenit magazin propriu Romstal.
"Mi s-a spus atunci ca nu sunt foarte multe femei in aceasta companie care reusesc sa aiba o cariera, dar ca ei (actionarii - n.r.) considera ca merit aceasta sansa si ca daca o valorific va fi bine atat pentru mine, cat si pentru ei." La momentul respectiv nu a inteles de ce o femeie nu ar putea face cariera in companie, dar ulterior s-a lovit de neincrederea aratata fatis de catre barbatii di