Vanzarile de sucuri Santal in Romania au inregistrat in primele noua luni ale anului o crestere de aproape 7% in volum fata de perioada similara din 2007, potrivit raportului financiar al companiei Parmalat.
Anul trecut, cand temperaturile mari din vara au adus o crestere record a consumului de bauturi racoritoare, producatorul raporta un avans in volum de 40% la noua luni pe segmentul sucurilor de fructe.
"Este greu de egalat in acest an performanta atinsa in 2007, un an extrem de bun pentru producatorii de bauturi racoritoare datorita temperaturilor foarte mari din sezonul cald. Eu, personal, sunt multumit de faptul ca in 2008 suntem pe un trend ascendent, vanzarile la noua luni fiind superioare celor inregistrate in aceeasi perioada din 2007", a declarat Giampaolo Manzonetto, directorul general al Parmalat Romania.
Manzonetto a mai adaugat ca mizeaza pe o accelerare a cresterii vanzarilor in T4, astfel incat ritmul de crestere la nivelul lui 2008 sa atinga tinta comunicata la inceputul anului, de 10%.
Pe piata locala, Santal este liderul segmentului juice 100% (sucuri cu continut de fruct de 100%), cu o cota de circa 20%, si concureaza cu produse precum Tymbark (Maspex), Prigat (Pepsi Americas), Cappy (Coca-Cola Hellenic) sau Granini (Carlsrom Beverages).
La semestru, Parmalat a raportat vanzari de 6,8 mil. euro, in scadere usoara fata de valoarea de 7 mil. euro realizata in prima jumatate din 2007. In acelasi interval, EBITDA (profitul inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierii si a amortizarii) s-a redus aproape la jumatate, de la 2 mil. euro la 1,1 mil. euro.
"Profitabilitatea businessului din Romania s-a redus ca urmare a cresterii costurilor de productie si a cheltuielilor de promovare", se precizeaza in raportul companiei italiene.
Anul trecut, Romania a fost a doua piata pentru grupul italian Par