Ministerul Transporturilor (MT) va deschide ofertele pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov realizat in parteneriat public-privat pe 15 decembrie, urmand ca pana la inceputul anului viitor sa fie anuntat constructorul, iar lucrarile sa inceapa in vara.
"Pe 15 decembrie se deschid ofertele finale si speram ca in perioada sarbatorilor sa alegem castigatorul. Urmeaza apoi un interval de zece zile pentru eventuale contestatii, iar la inceputul anului viitor, indiferent cine va fi ministru, are totul pregatit pentru a semna contractul", a declarat Septimiu Buzasu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor. El a precizat ca, dupa semnarea contractului, constructorul are la dispozitie sase luni pentru a atrage fondurile de la banci, astfel incat sa inceapa lucrarile in vara anului viitor. Pentru finantarea acestui tronson si-au anuntat interesul si mari institutii financiare precum Banca Europeana de Investitii (BEI), Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) sau Banca Mondiala (BM).
Potrivit lui Buzasu, MT a pregatit pentru urmatorii ani circa 15 proiecte de infrastructura care vor fi realizate in concesiune, datorita numarului mare de investitii care trebuie realizate in urmatorii sapte ani.
"In urmatorii sapte ani, Romania trebuie sa investeasca circa 20 de miliarde de euro in dezvoltarea infrastructurii. Pentru ca nu vom putea asigura aceasta suma doar din fonduri proprii si din cele europene, vom apela la proiectele in sistem public-privat. Insa anul 2009 este deja asigurat din punctul de vedere al finantarii pentru proiecte", explica Buzasu.
Ministerul Transporturilor a preselectat patru consortii pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov. Primul consortiu este format din companiile Astrada Concessions, Strabag, Egis si Eurovia Housing & Contructions. A doua asociere este CAP Consortium