Site-urile principalelor cotidiane din Marea Britanie au înregistrat, în luna octombrie, cea mai mare creştere de audienţă din toate timpurile, cu numere record de utilizatori unici. Astfel, audienţa online a ziarului “The Guardian”, evaluată la aproape 26 de milioane de vizitatori unici pe lună, este de 74 de ori mai mare decît tirajul versiunii printate. Pe locul doi într-un clasament al audienţelor online se află site-ul Telegraph.co.uk, care a crescut la 23,2 milioane de vizitatori unici în octombrie, faţă de cele 22,9 milioane din septembrie. Site-ul tabloidului “The Sun”, unul dintre cele mai citite ziare din Europa, în varianta printată, a crescut cu 8,5% procente în audienţă, ajungînd la aproximativ 17 milioane de utilizatori în octombrie. Noul website al publicaţiei “The Times” a înregistrat cel mai mic salt de audienţă din septembrie în octombrie, doar 0,74 procente. Cele 20,4 milioane de vizitatori ai site-ului reprezintă, însă, o audienţă mai mare cu 65% pe ultimele şase luni. Creşterea impresionantă a numărului de cititori pe Internet se datorează atît conţinutului vast privind alegerile prezidenţiale din SUA, cît şi cazului celor doi jurnaliştilor de la BBC, Jonathan Ross şi Russell Brand, implicaţi într-un scandal al farselor. Într-o emisiune radiofonică din 18 octombrie, cei doi i-au lăsat actorului Andrew Sacks, de 78 de ani, un mesaj pe robotul telefonic, în care Jonathan Ross a declarat că Russell Brand s-a culcat cu nepoata actorului. Peste Ocean, însă, presa americană ia măsuri dure ca urmare a efectelor crizei economice mondiale, trecînd la concedieri şi la reducerea dividendelor. Agenţia de presă americană Associated Press (AP) a anunţat vineri că intenţionează să micşoreze cu 10% numărul angajaţilor în 2009. AP are una dintre cele mai mari echipe de jurnalişti din lume, cu 4.000 de angajaţi în toată lumea, dintre care 3.000 numai î