Primarul Capitalei vrea proiectul de metrou Bucuresti – Otopeni in administrarea lui, iar premierul s-a aratat dispus sa i-l paseze de la Ministerul Transporturilor, fiindca e presat de japonezi. Nu e clar insa ce proiect va avea castig de cauza: cel subteran sustinut de Guvernul Japoniei sau cel suprateran, pus la cale de ministrul Ludovic Orban.
Premierul Calin Popescu Tariceanu s-a intalnit ieri cu primarul Capitalei, Sorin Oprescu, pentru a discuta si despre proiectul liniei de metrou care sa lege Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni. Premierul a explicat ca exista un interes sporit din partea Japoniei pentru acest proiect si ca ar dori sa deblocheze situatia. Proiectul este blocat de peste doi ani, pentru ca Metrorex si caile ferate se afla in subordinea Ministerului Transporturilor, iar dezvoltarea infrastructurii bucurestene, in ograda Primariei Capitalei. Pe de alta parte, primarul Oprescu nu a fost un sustinator al proiectului japonez. In tot acest timp, s-au dezvoltat doua variante de constructie: una subterana, documentata in detaliu de experti japonezi si sustinuta financiar de guvernul Japoniei si de primaria condusa pe atunci de democrat-liberalul Adriean Videanu, si una supraterana, gandita si sustinuta de Ministerul Transporturilor, condus de liberalul Ludovic Orban.
Pana acum, cele doua autoritati nu au ajuns la un acord, subiectul a devenit unul de lupta politica. Creditul de 300 de milioane de euro oferit cu o dobanda de sub 1% de Japonia a fost pierdut, sustine Razvan Murgeanu, viceprimarul PD-L al Capitalei.
"L-am rugat pe premier ca, de comun acord cu Ministerul Transporturilor, sa transferam acest proiect, sa putem sa-l incepem si sa-l terminam", a spus ieri primarul Sorin Oprescu. Premierul Tariceanu s-a aratat dispus sa-i faca pe plac fostului social-democrat, dar a dat de inteles ca negociaza mai degraba la pr