Mentinerea cheltuielilor de marketing, reducerea costurilor si practicarea preturilor mici sunt doar cateva dintre solutiile pe care companiile ar trebui sa le aiba in vedere in perioade de criza, spun specialisti in domeniu. “Primul lucru pe care va trebui sa-l faca un antreprenor este sa fie extrem de prudent. A trecut vremea proiectelor aventuroase”, considera presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania, Florin Pogonaru. “In aceasta perioada de austeritat
Mentinerea cheltuielilor de marketing, reducerea costurilor si practicarea preturilor mici sunt doar cateva dintre solutiile pe care companiile ar trebui sa le aiba in vedere in perioade de criza, spun specialisti in domeniu.
“Primul lucru pe care va trebui sa-l faca un antreprenor este sa fie extrem de prudent. A trecut vremea proiectelor aventuroase”, considera presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania, Florin Pogonaru. “In aceasta perioada de austeritate in care se taie totul, companiile trebuie sa fie atente sa nu cada in extrema cealalta, taind lucruri care pot distruge cota de piata a firmei. Unul dintre aceste lucruri este reprezentat de cheltuielile de marketing”, a mai spus el.
Solutii pentru business:
- Reduceri de costuri. „In perioada de criza, companiile ar trebui sa se concentreze la maximum pe optimizare, pe reducerea costurilor si disponibilizari de personal”, a explicat omul de afaceri Marius Ghenea. „De asemenea, trebuie reanalizate creditele pe care le are compania, costurile asociate si structura de personal”, a adaugat el.
- Fuziuni. „In plan strategic, companiile ar trebui sa caute solutii de parteneriate, de fuziune pentru a rezista pe piata in conditiile actuale”, a spus Ghenea.
- Investitii in marketing si promovare in situatii de criza. “Este total nerecomandabil ca, in perioada ac