La inceputul secolului 20, trenurile cu locomotive cu aburi parcurgeau distanta dintre Bucuresti si Marea Neagra in trei ore. Astazi, aceeasi distanta este parcursa de un tren electric in sase ore, scrie agentia Reuters intr-un comentariu despre starea infrastructurii din Romania.
Materialul intitulat "Cu jumatate de viteza inainte pe drumurile invechite ale Romaniei" sustine ca situatia nu-i afecteaza doar pe turisti.
Informatia pe scurt
starea infrastructurii preocupa toate partidele aflate in campanieperspectivele din domeniu sunt pesimistecompaniile straine se impiedica de lipsa infrastructuriiguvernul este unul dintre principalele obstacole in dezvoltarea infrastructurii
"Toate partidele au inclus investitiile in infrastructura rutiera si feroviara in campania pentru alegerile de duminica, stiind ca reteaua invechita de transporturi risca sa anuleze cateva dintre avantajele economice ale Romaniei: pozitia sa geografica la intersectia unor rute comerciale si salariile mici care au incurajat pana acum investitiile straine", scrie corespondentul Reuters la Bucuresti.
Majoritatea economistilor afirma ca fara investitii si reforme, banii straini care au sustinut consumul romanesc, si care se imputineaza deja, vor fi si mai putini. Avand in vedere birocratia, ineficienta administratiei, coruptia si lipsa de disponibilitate a politicienilor de a finanta proiecte pe termen lung, perspectivele sunt pesimiste.
Infrastructura, prioritatea numarul unu
Un prim avertisment a venit in iunie, cand producatorul german de masini Daimler a ales Ungaria in locul Romaniei, pentru constructia unei fabrici Mercedes de 800 de milioane de euro, in parte din cauza retelei rutiere mai bune.
"Transporturile ar trebui sa fie prioritatea numarul unu", a declarat ambasadorul Statelor Unite, Nicholas Taubman. "Romania nu va