Grupul ceh Aero Vodochody, singurul concurent ramas in cursa pentru privatizarea IAR Ghimbav (IARV), intentioneaza sa realizeze la Brasov un centru european pentru dezvoltarea, productia si intretinerea elicopterelor.
Producatorul de elicoptere IAR Ghimbav continua discutiile de privatizare cu grupul ceh Aero Vodochody, singura societate ramasa in cursa dupa ce Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a exclus compania Marcovici Capital Ltd din Israel. Compania din Israel a fost exclusa de la procesul de privatizare deoarece documentele de participare nu au indeplinit conditiile impuse prin Dosarul de prezentare.
"Dupa cum a anuntat AVAS, suntem singura societate ramasa in cursa pentru privatizarea IAR Brasov. Avem increderea ca oferta noastra este una interesanta pentru autoritatile romane, asteptandu-ne astfel ca negocierile sa se incheie intr-un timp scurt", spune Igor Hulak, presedintele Aero Vodochody.
Compania ceha doreste sa realizeze cu ajutorul societatilor pe care le va achizitiona un holding aerospatial, scopul companiei fiind acela de a-si intari pozitia de pe piata aeronautica.
"Aero doreste ca IAR sa devina un partener al grupului, si nu doar o subsidiara in Romania. Vrem sa realizam la Brasov un centru european pentru dezvoltarea, productia si intretinerea elicopterelor. Vom investi in tehnologii, masinarii, IT, precum si in facilitati si programe de pregatire pentru angajatii societatii", spune Hulak.
Majoritatea contractelor realizate de grupul ceh privesc piata militara, Aero dorind sa se extinda si pe piata civila. In plus, societatea vrea sa minimizeze riscul anumitor proiecte prin parteneriate cu alte companii si dorind sa devina in timp un partener al celor mai importante societati din domeniul aeronautic.
"Datorita negocierilor pentru preluarea IAR nu putem da detalii despre planul de investi