Cuprinsa de febra uninominalului, clasa politica e in fierbere pecuniara si publicitara. Unii, mai lipsiti de mijloace si panicati la gandul ca ar putea lipsi, pentru urmatorii patru ani, din parlament, au ridicat fanionul rigorismului legal si au contestat la Curtea Constitutionala trasarea colegiilor uninominale. Apoi, vazand ca n-au avut succes, au inserat la mica publicitate a talk-show-urilor nocturne cereri maritale politice, de lunga sau de scurta durata, in functie de consistenta dotei. Altii, mai inzestrati, au varat adanc mana in pusculita de partid si au platit sume uriase pentru aparitii televizate, clipuri video, bannere stradale si afise tiparite. Publicitatea, cu specificul votului pe liste, prin propagarea unor idei de sorginte ideologic-partinica, cu adresa vag-eterica, s-a imbinat cu cea a promovarii individuale, cu adresare personalizata, prin abordare directa, de la omul "harnic", "darnic" si locvace la omul lovit de astenie civica si deceptie cronicizata. Ambele tipuri de publicitate si-au ajustat limbajul, in functie de inspiratia stereotip-banala si strategia mult prea transparenta a partidelor. Formule servil-magulitoare precum "guvernam pentru tine" si "tu inainte de toate" (PSD), "la dispozitia ta" (PNL) si "PD-L tine cu tine" alterneaza cu mesaje care activeaza orgoliul etnic, de tipul "vrem sa-ti redam demnitatea de a fi roman" si "promovam o Romanie mandra si prospera" (PNL) sau "Romania pe maini bune" (PD-L). Au aparut si cateva inovatii mai elaborate, dar si mai absconse, fapt ce a putut fi, repede si fara rusine, rastalmacit prin frauda si impenitenta. Astfel, gaselnita PD-L, "Ei cu ei, noi cu voi", suprapuse siglelor de partid, a ramas, in varianta PSD, "Ei cu ei, noi cu voi", dar cu siglele inversate. De aici si pana la insultele golanesti nu a mai fost decat un singur pas, executat rapid si eficace: un colant cu paternitate PD-