In contextul actualei crize, unele companii de pe piata companiilor de resurse umane se confrunta cu o scadere a cererilor din partea companiilor angajatoare. Unele companii incearca sa-si restructureze bugetul prin anularea petrecerilor de Craciun, reducerea sesiunilor de training sau teambuilding sau chiar, in cazuri extreme, disponibilizarile de personal.
“Nici una dintre societatile ce activeaza in spatiul economic romanesc sau international nu poate evita realitatea si minimiza efectele crizei mondiale. [...] Desi anul 2008 a fost unul cu rezultate deosebite pentru activitatea grupului Adecco in Romania, in trimestrul patru, criza a inceput sa fie resimtita, a declarat in exclusivitate, pentru Wall-Street, Country manager-ul Adecco Romania, Cristina Radulescu.
Si recruter-ul DHL, Catalina Scarlat, confirma unele probleme aparute pe piata de HR. “Au scazut, solicitarile clientilor pentru ocuparea de posturi vacante, companiile renuntand sa mai recruteze pentru pozitiile care nu erau cheie. In primul rand, in domeniul de resurse umane, cel mai mult vor avea de suferit de pe urma crizei economice companiile de recrutare si de training. Clientii renunta si la programele de training propuse angajatilor, declarant bugetul zero pentru anul 2009, in ceea ce priveste programele de formare de personal.”
Pe de alta parte, Georgiana Spataru - HR Senior Consultant la Altres HR, nu crede ca oferta de cerere pentru recrutare a scazut.
Dimpotriva, sustine aceasta, companiile angajatoare cauta candidatii care vor aduce imediat un plus de valoare organizatiei, iar numarul proiectelor de head-hunting si executive search a crescut. Spataru cosidera ca resursele umane sunt un jucator-cheie in contextul crizei actuale intrucat reducerea costurilor personalului, a programelor de training sau a altor servicii de consultanta au nevoie de asistare specializata i