Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni (AIHCB) se va intinde in urmatorii 12 ani la o suprafata de 1.400 de hectare, dubla fata de cea actuala, urmand ca procesul de achizitie a terenurilor sa fie finalizat in urmatorii cinci ani.
"Urmatoarea faza de dezvoltare a aeroportului va fi derulata catre viitoarea autostrada Bucuresti-Brasov, iar in urmatorii cinci ani se va desfasura procesul de achizitie a suprafetei de teren necesare extinderii, care se ridica la 700 de hectare", a declarat Valentin Iordache, directorul de calitate si mediu al aeroportului.
Aeroportul va derula in perioada 2009 - 2010 investitii de circa 85 de milioane de euro in cadrul fazei a treia de dezvoltare si vor fi realizate din fonduri proprii si din credite bancare, care vor incheia programul de modernizare inceput in anii '90. Pornind din 2011, aeroportul va intra intr-o alta etapa de dezvoltare, care va atrage intr-o prima faza o investitie de circa 450 de milioane de euro, urmand sa fie finalizat in 2013 - 2014.
AIHCB isi propune o extindere masiva a capacitatii pana in 2020, de la 4,5 milioane de pasageri la 20 de milioane, prin dezvoltarea a patru module a cate 5 milioane de pasageri, iar investitia de 450 de milioane de euro acopera construirea unui nou terminal de pasageri si o platforma multimodala destinata transportului cargo. AIHCB se ocupa in prezent de realizarea studiului de fezabilitate impreuna cu firmele Roland Berger si Hochtief.
Planul de modernizare mai prevede construirea a patru kilometri de cale ferata, patru kilometri de metrou cu o statie subterana multi-nivel tren/metrou, conexiune cu viitoarea autostrada Bucuresti-Pitesti, un centru de business de aproximativ 5.000 de metri patrati si un hotel cu o capacitate de 200 de camere.
"Dezvoltarea aeroportului se va face in functie de necesar, astfel incat sa tinem pasul cu cresterea numar