Festivalul se deschide în această seară cu documentarul „Maradona by Kusturica“. Tema ediţiei este „Entertaining Politics“.
Cel mai longeviv festival românesc se revigorează anul acesta sub semnul politicii. Ajuns la cea de-a 18-a ediţie, DaKINO se deschide în această seară, la 19.30, la The Light Cinemas, din complexul Liberty Center, cu două premiere pentru România: „Generation 68“, în prezenţa cineastului Simon Brook, şi „Maradona by Kusturica“, un documentar despre fotbalistul argentinian, regizat de Emir Kusturica.
Sub influenţa alegerilor prezidenţiale americane, festivalul şi-a concentrat secţiile paralele pe tema politicii, sub titulatura „Entertaining Politics“. Una dintre secţiuni, „Black Community in Documentaries“, a fost inspirată chiar de candidatura lui Barack Obama şi reia momentele-cheie pe care le-a trăit comunitatea afroamericană din anii ’60 până azi. „Intruziunea“ politicii e menită să salveze festivalul, aproape invizibil la ultimele ediţii. „Mi-am dat seama că e păcat că acest festival murea încet şi blând“, a explicat ieri Cristina Hoffman, directorul DaKINO.
Mircea Cărtărescu, în juriu
Până sâmbătă (începând de la ora 12.00, în fiecare zi), cinefilii sunt invitaţi să vadă şapte producţii realizate între 1966 şi 1988, în secţiunea „Polonia comunistă în documentarele lui Krzysztof Kieúlowski“, 12 pelicule care pun accentul pe social şi politic, selectate în trecut la Cannes (program organizat împreună cu secţiunea de la Cannes „Semaine de la Critique“), şi 11 lungmetraje reunite în „DaKINO Goes Into Politics - Filmele lor, lumea tuturor“.
În acest program, va rula în premieră „Pa-ra-da“, în regia Marco Pontecorvo, povestea clovnului Miloud Oukili şi a prieteniei legate de acesta, la începutul anilor ’90, cu copiii străzii din Bucureşti.
În competiţie intră 28 de scurt