Vanzarile marcii Porsche pe piata locala pot depasi pragul de 150 de unitati pe termen scurt, fata de 122 de masini in 2007, in contextul in care dezvoltarea retelei de drumuri va permite clientilor marcii sa achizitioneze mai multe modele din segmentul sport, nu numai SUV-uri.
In conditiile in care majoritatea marcilor premium au inceput actiuni de promovare cu editii limitate sau versiuni speciale cu avantaje client de mai multe mii de euro pe fondul scaderii vanzarilor, niciun model Porsche nu va fi comercializat cu discount din motive de imagine a marcii.
"Singura promovare pe care putem sa o facem este sa spunem ca "pretul masinii porneste de la x euro", deoarece o buna parte dintre clienti se asteapta ca Porsche sa fie o marca foarte scumpa", a declarat George Sanduleac, directorul de marca Porsche din cadrul Porsche Romania, reprezentantul marcii germane pe piata locala.
Potrivit oficialului Porsche, gradul de fidelizare al marcii este de aproximativ 20%, majoritatea clientilor optand fie pentru noul Cayenne, fie pentru Carrera 911.
Vanzarile Porsche pe piata locala au scazut in primele zece luni cu 16%, la un volum de 102 unitati, in conditiile in care SUV-ul Cayenne a inregistrat un declin de aproape 20% la 71 de masini. Obiectivul pentru acest an este de 115 unitati, in usoara scadere fata de cele 122 comercializate anul trecut.
Pretul mediu al unui automobil Porsche este de 80.000 de euro, ceea ce inseamna ca un volum de 120 de unitati genereaza vanzari de aproape 10 mil. euro.
Ponderea modelelor Porsche achizitionate in acest an prin finantari in sistem leasing a inregistrat o usoara scadere.
"In conditiile in care in 2007 ponderea celor care achizitionau un Porsche prin intermediul unei finantari era de doua treimi, in 2008 ponderea acestora a scazut pana la 50%. Dintre acestia intre 40 si 50% apeleaza la Porsche L