Ultima creaţie a unuia dintre cei mai apreciaţi coregrafi contemporani, Angelin Preljocaj, ajunge la Bucureşti la doar câteva săptămâni după premiera de la Paris, pe 28, 29 şi 30 noiembrie, la Teatrul Naţional.
Ultima creaţie a unuia dintre cei mai apreciaţi coregrafi contemporani, Angelin Preljocaj, ajunge la Bucureşti la doar câteva săptămâni după premiera de la Paris, pe 28, 29 şi 30 noiembrie, la Teatrul Naţional.„Albă ca Zăpada”, un spectacol de balet romantic contemporan cu 26 de dansatori - o pledoarie pentru narativitate în plină glorie a abstractului – pe muzica lui Gustav Mahler, a fost primit extrem de entuziast de publicul parizian. „«Albă ca Zăpada» vine la Bucureşti după o primire triumfală la Bienala de la Dans de la Lyon. La Paris, de exemplu, biletele se vindeau la negru! Suntem foarte norocoşi că spectacolul vine la Bucureşti imediat după Paris. E un cadou pentru spectatori”, a spus ieri Didier Montagné, director adjunct al Institutului Francez din Bucureşti, la conferinţa de presă dedicată spectacolului. „Baletul păstrează personajele din povestea animată a lui Walt Disney, dar se termină diferit faţă de versiunea originală”, a precizat Claudia De Smet, asistentul coregraf al baletului. „În această versiune, piticii au fost înlocuiţi cu călugări, de fapt, pentru că ne-am bazat foarte mult şi pe psihanaliza basmelor, iar la vremea când a fost conceput basmul, călugării nu erau asociaţi cu ideea de sexualitate. Am vrut să păstrăm personajele, dar nu şi ambiguitatea poveştii”, a adăugat solistul Sergio Diaz, interpretul Prinţului.
„Costumele ne stânjeneau la început”
În ton cu decorul feeric sunt şi costumele, create de celebrul designer Jean-Paul Gaultier.
„Angelin a apelat la Gaultier pentru că el cunoştea deja spectacolele sale, venea adesea să le vadă. Şi cum era vorba de un balet feeric, ne-am gândit că