Industria publicităţii, tipografiile, retailul şi, evident, companiile din industria tutunului, ar putea primi o lovitură dură în urma aplicării unor reglementări mult mai stricte în ce priveşte promovarea ţigaretelor. Una dintre reglementări propune un ambalaj alb pentru fiecare marcă de ţigarete de pe piaţă. Practic, la raft, consumatorii ar urma să găsească pachete de ţigări fără numele brandului şi fără un logo prin care să le deosebească unele de altele. Aceast
Industria publicităţii, tipografiile, retailul şi, evident, companiile din industria tutunului, ar putea primi o lovitură dură în urma aplicării unor reglementări mult mai stricte în ce priveşte promovarea ţigaretelor.
Una dintre reglementări propune un ambalaj alb pentru fiecare marcă de ţigarete de pe piaţă. Practic, la raft, consumatorii ar urma să găsească pachete de ţigări fără numele brandului şi fără un logo prin care să le deosebească unele de altele. Această propunere, alături de schimbarea altor două articole (5.3 şi 13), a fost discutată de reprezentanţii statelor semnatare ale Convenţiei-Cadru pentru Controlul Tutunului, inclusiv de către Romånia, în perioada 17-22 noiembrie. Propunerile privind articolele Convenţiei sunt pregătite de grupuri de lucru, dar adoptarea lor nu înseamnă aplicarea imediată pe plan local, deoarece acestea trebuie mai întåi implementate prin legislaţia internă.
Referirea la „pachetul alb“ se face în articolul 11 al Convenţiei şi presupune restricţionarea sau chiar interzicerea utilizării logourilor, culorilor, imaginilor de firmă şi a fondului standard - ambalaj simplu („plain packaging“), pentru a spori vizibilitatea avertismentelor legate de sănătate. Acestea ar trebui poziţionate în partea superioară a zonei de afişaj, iar mesajele de avertizare ar trebui să acopere o suprafaţă mai mare de 50% din spaţiul principalelor zone de afişaj.
Rep