Într-un moment în care marile companii taie costurile şi îşi anulează investiţiile, iar numărul şomerilor este în creştere, romånii plecaţi la muncă în străinătate încep să se întoarcă acasă. Alina Cuzmulescu s-a întors din Spania acum două săptămåni. A lucrat timp de patru luni la un hotel din apropiere de Barcelona, unde cåştiga 1.000 de euro pe lună şi avea asigurată cazarea şi masa. „Semnale apăruseră mai demult. De cåte ori mă
Într-un moment în care marile companii taie costurile şi îşi anulează investiţiile, iar numărul şomerilor este în creştere, romånii plecaţi la muncă în străinătate încep să se întoarcă acasă.
Alina Cuzmulescu s-a întors din Spania acum două săptămåni. A lucrat timp de patru luni la un hotel din apropiere de Barcelona, unde cåştiga 1.000 de euro pe lună şi avea asigurată cazarea şi masa. „Semnale apăruseră mai demult. De cåte ori mă duceam să le trimit pachete părinţilor, autocarele plecau pline spre ţară. Domeniul construcţiilor s-a prăbuşit. Aici lucra majoritatea romånilor, iar cei mai mulţi, la negru. Fără ajutor de şomaj nu mai au din ce trăi, iar acum cu greu se mai găseşte de muncă“, spune Alina.
Într-adevăr, autocarele se întorc pline din Spania. Dragoş Anastasiu, acţionarul principal al companiei Eurolines Romånia, confirmă: „Maşinile noastre pleacă mai goale decåt înainte, dar se întorc pline“. Astfel, în perioada septembrie - octombrie 2008, s-a înregistrat o medie de 42 de pasageri/sens dinspre Spania spre Romånia, faţă de 34 pasageri/sens în aceeaşi perioadă din 2007, în timp ce, pentru plecările din Romånia, cursele au înregistrat o medie de 38 de pasageri pe sens în aceeaşi perioadă a acestui an, faţă de 41 de pasageri pe sens, anul trecut. Aceeaşi evoluţie a traficului se menţine şi în prima jumătate a lunii noiembrie. În schimb, pe rutele spre şi dinspre Italia, fluxul nu a suferit modificări important