În momentul în care companiile decid să recurgă la disponibilizări de personal, apelarea la serviciile de outplacement poate face imposibilul: să transforme concedierea într-un nou început pentru angajat. „Serviciul este benefic atåt pentru angajator, cåt şi pentru angajat. Pentru companie, deoarece un salariat care părăseşte compania nemulţumit reprezintă un «pericol» chiar mai mare decåt un client nemulţumit. Pentru angajat, deoarece acesta p
În momentul în care companiile decid să recurgă la disponibilizări de personal, apelarea la serviciile de outplacement poate face imposibilul: să transforme concedierea într-un nou început pentru angajat.
„Serviciul este benefic atåt pentru angajator, cåt şi pentru angajat. Pentru companie, deoarece un salariat care părăseşte compania nemulţumit reprezintă un «pericol» chiar mai mare decåt un client nemulţumit. Pentru angajat, deoarece acesta poate obţine, după momentul de criză, o evaluare a carierei mai bună decåt cea anterioară“. Acestea sunt, în mare, avantajele recurgerii la outplacement, expuse de Corina Diaconu, directorul uneia dintre principalele firme din piaţă care oferă acest tip de serviciu, ABC Human Capital.
În ce constă el, efectiv? „Outplacement-ul este un serviciu pentru asistarea angajaţilor antrenaţi în disponibilizări, înlesnindu-le tranziţia către un alt loc de muncă şi, nu în ultimul rånd, un proces prin care se reduce semnificativ stresul cauzat de situaţia pe care o traversează angajatul în plan profesional şi social“, spune Corina Diaconu.
De remarcat că firmele nu apelează la outplacement doar atunci cånd decid să facă disponibilizări masive de personal, ci chiar şi în cazuri individuale. „Numeroase multinaţionale aleg astfel de soluţii pentru o singură persoană, iar noi am avut de-a face cu o gamă variată de angajaţi: de la specialişti la manageri pe orice nivel, CEO şi vi