Şeful CN ACN, Ovidiu Cupşa, şi-a prezentat realizările celor doi ani de mandat. Şi, ca pe vremea comunismului, Cupşa parcă a vorbit de înfăptuirile cincinale puse cap la cap în numai doi anişori.
Lista celor bune începe magistral: Canalul Dunăre-Bucureşti. Prezentată în câteva fraze, investiţia reprezintă „unul dintre proiectele ambiţioase ale actualului manager general al CN ACN". Din păcate, povestea afusese clarificată în urmă cu mult timp. Nicidecum o invenţie a lui Ovidiu Cupşa, Canalul Dunăre-Bucureşti este un proiect reluat după ce fusese abandonat în urmă cu 18 ani. De altfel, şeful Canalelor Navigabile povestise, prin luna septembrie, cum stă treaba cu proiectul, mai ales în legătură cu faptul că Ion Iliescu nu a fost de acord cu planul cel mare al liberalilor: „Acum, nu că domnul Iliescu ar fi foarte important în deciziile privind acest proiect, însă trebuia să ajungem la o înţelegere. Are o poziţie ostilă, iar în această situaţie un consens politic ar fi benefic". Apoi, directorul ACN a încercat să explice, pe un ton glumeţ, împotrivirea lui Iliescu: „Prin '86, când el era şef la Ape, Ceauşescu a vrut să facă proiectul şi să-l dea Ministerului Transporturilor. Aşa că Iliescu nu i-a dat lui Ceauşescu avizul. De aici i s-a tras transferul la o tipografie, sau ce a fost, la Iaşi. Probabil că a avut un şoc atunci când a văzut că se discută din nou acest proiect". Însă, până la urmă, liderul onorific PSD-ist a fost convins, iar construcţia noului Canal se află sub auspicii favorabile. De altfel, unul dintre angajaţii lui Cupşa a mai dat o explicaţie: „Lucrările au fost abandonate de 18 ani şi deplasările în teren ne-au dezvăluit o realitate de-a dreptul înfricoşătoare. Au fost furate multe materiale. Pe malurile râului Argeş sunt munţi de gunoi şi moloz. De asemenea, Dâmboviţa este atât de poluată, încât nu se va putea naviga decât după punere