Vånzările de autoturisme au plonjat cu 15% în această lună faţă de cea anterioară. Heirup la Ford, subzistenţă la Renault şi dezastru la Opel, aşa ar putea fi caracterizată pe scurt evoluţia pieţei. Cu cåteva luni în urmă, cånd criza din industria auto încă nu bătea la uşile Romåniei, dar îi punea pe jar pe dealrii din vestul Europei, un jurnalist din Germania spunea că mărcile puternice se văd în momentele de criză. „Cei cu bugete echilib
Vånzările de autoturisme au plonjat cu 15% în această lună faţă de cea anterioară. Heirup la Ford, subzistenţă la Renault şi dezastru la Opel, aşa ar putea fi caracterizată pe scurt evoluţia pieţei.
Cu cåteva luni în urmă, cånd criza din industria auto încă nu bătea la uşile Romåniei, dar îi punea pe jar pe dealrii din vestul Europei, un jurnalist din Germania spunea că mărcile puternice se văd în momentele de criză. „Cei cu bugete echilibrate şi cu o imagine bună vor rezista, iar cei care au crescut artificial, graţie unei conjuncturi, vor avea mari probleme“. Pe atunci, aceste vorbe nu însemnau mare lucru pentru un romån, dar acum evoluţia pieţei îi dă dreptate. După un septembrie cu vånzări în declin, luna octombrie a scufundat piaţa. Reducerea vånzărilor cu 14,9% faţă de septembrie este resimţită de toţi jucătorii din industrie, iar statistica realizată de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) este plină de indici roşii.
Ford rupe råndurile
Din numărul total de 20.478 de autoturisme våndute în octombrie, mai bine de 10%, adică 2.278 de unităţi, au aparţinut mărcii Ford. Graţie acestui rezultat, producătorul american a înregistrat o creştere cu 115% faţă de luna anterioară, fiind performera absolută a pieţei. De altfel, în afară de Ford, doar Renault a raportat un rezultat pozitiv în perioada menţionată, toate celelalte mărci din topul importurilor consemnånd scăderi important