Autorităţile, care întårzie să reglementeze infrastructura de cablu, pe de o parte, şi marjele mici de profit, pe de alta, au prins operatorii într-un cerc vicios care le afectează calitatea serviciilor. Una dintre primele cerinţe pentru cineva care se specializează în marketing este să răspundă corect la întrebarea „cum e mai bine, să vinzi cu un leu la 1.000 de clienţi sau cu zece lei la o sută de clienţi?“ Jucătorii de pe piaţa romånească de cablu
Autorităţile, care întårzie să reglementeze infrastructura de cablu, pe de o parte, şi marjele mici de profit, pe de alta, au prins operatorii într-un cerc vicios care le afectează calitatea serviciilor.
Una dintre primele cerinţe pentru cineva care se specializează în marketing este să răspundă corect la întrebarea „cum e mai bine, să vinzi cu un leu la 1.000 de clienţi sau cu zece lei la o sută de clienţi?“ Jucătorii de pe piaţa romånească de cablu TV (CaTV) par perfect puşi de acord că prima variantă e întotdeauna preferabilă. Radu Petric, preşedintele Asociaţiei de Comunicaţii prin Cablu (ACC) argumentează: „Cu toate că ajungi la acelaşi rezultat, e mai bine să ai o bază mai mare de clienţi, chiar şi numai pentru motivul că suporţi mai uşor dacă îţi pleacă un client atunci cånd ai mai mulţi“.
Într-adevăr, doar că din perspectiva unui specialist în marketing răspunsul corect la întrebarea de mai sus e că de preferat sunt ambele variante. Vinzi ieftin la cåt mai mulţi şi scump la cine îşi permite.
Lispa unei astfel de abordări stă la baza problemelor pe care operatorii serviciilor de cablu TV le au acum. Declanşånd un război al tarifelor care le-a împins marjele de profit la limită - mişcare ce le-a permis iniţial să-şi taie felii consistente din cota de clienţi a fostului monopolist Romtelecom -, cabliştii nu mai au bani de investiţii în infrastructură, iar reţelele sunt aproape în acelaşi s