Odată cu maturizarea pieţei de telefonie mobilă, bătălia în servicii şi tarife devine mult mai interesantă. Erodarea cåt mai lentă a marjelor de profit devine obiectivul numărul unu. Vremurile în care furnizorii de servicii de telefonie mobilă de pe piaţa romånească se puteau aştepta la creşteri spectaculoase ale veniturilor au apus. Cei doi mari operatori GSM, Orange şi Vodafone, care recent şi-au publicat rezul-tatele financiare, au raportat venituri în creşter
Odată cu maturizarea pieţei de telefonie mobilă, bătălia în servicii şi tarife devine mult mai interesantă. Erodarea cåt mai lentă a marjelor de profit devine obiectivul numărul unu.
Vremurile în care furnizorii de servicii de telefonie mobilă de pe piaţa romånească se puteau aştepta la creşteri spectaculoase ale veniturilor au apus. Cei doi mari operatori GSM, Orange şi Vodafone, care recent şi-au publicat rezul-tatele financiare, au raportat venituri în creştere cu doar 7%, respectiv 7,7% pe baze comparative (în condiţiile de curs valutar constant). Singurul operator care poate spera la o creştere ceva mai substanţială este Cosmote Romånia, care a reuşit ma-jorarea valorii adăugate a serviciilor sale printr-un mai bun raport dintre segmentele pre pay şi post pay, ceea ce i-a permis şi trecerea pe profit operaţional din a doua jumătate a anului. „Este un fapt absolut normal ca ratele de creştere să înregistreze o stagnare, mai ales în cazul companiilor mari şi mai puţin agile“, spune Costas Kapetanopoulos, directorul de marketing şi comunicare al operatorului. Afirmaţie nu neapărat valabilă şi pentru ceilalţi doi operatori mai mici. În condiţiile în care oficialii companiei Telemobil, care operează reţeaua Zapp, au precizat că baza de clienţi le-a rămas constantă în ultimul an, în jurul a circa 500.000 de abonaţi, iar oferta de servicii a rămas aproape aceeaşi, e greu de anticipat o creşter