Din totalul de 5,7 miliarde de euro alocate Programului Operaţional Sectorial Transport, numai pentru 11 milioane există proiecte aprobate. Şi totuşi, promisiunile oficialităţilor curg. Cu mai bine de un an în urmă, Romånia primea acceptul oficialilor europeni pentru demararea proiectelor incluse în aşa-numitul POS-T (Program Operaţional Sectorial Transport). Uniunea Europeană a acordat astfel ţării noastre o finanţare de 4,56 miliarde de euro, la care se adaugă încă 1,1
Din totalul de 5,7 miliarde de euro alocate Programului Operaţional Sectorial Transport, numai pentru 11 milioane există proiecte aprobate. Şi totuşi, promisiunile oficialităţilor curg.
Cu mai bine de un an în urmă, Romånia primea acceptul oficialilor europeni pentru demararea proiectelor incluse în aşa-numitul POS-T (Program Operaţional Sectorial Transport). Uniunea Europeană a acordat astfel ţării noastre o finanţare de 4,56 miliarde de euro, la care se adaugă încă 1,13 miliarde de la bugetul de stat, pentru realizarea unor lucrări pe cele patru axe prioritare de transport. Termenul pentru utilizarea acestor fonduri expiră în 2013, dar, pånă în noiembrie 2008, la Ministerul Transporturilor (MT) au fost înregistrate proiecte eligibile care nu depăşesc 360 de milioane de euro şi, chiar mai rău, au fost aprobate documentele pentru alocarea a doar 11 milioane de euro.
Secretarul de stat în Ministerul de Finanţe, Eugen Teodorovici, consideră că „pånă acum, cel mai important lucru este că am cåştigat experienţă“, iar Barna Tanczos, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, estimează că absorbţia fondurilor va fi mult mai vizibilă începånd cu 2010, cånd vor fi demarate efectiv lucrările de construcţie.
Pentru cele patru axe prioritare stabilite de UE şi Guvernul de la Bucureşti sunt depuse în acest moment 16 proiecte, dintre care numai două sunt contractate, şase sunt în c