Ministerul Transporturilor pregăteşte o „surpriză“ de sărbători operatorilor low-cost. Dacă ordinul privind restricţionarea traficului pe Aeroportul Băneasa va fi aprobat, companiile aeriene vor fi nevoite să operezeze de pe Otopeni. La mijlocul lunii noiembrie, Ministerul Transporturilor a făcut public un document potrivit căruia traficul comercial de pe Aeroportul Băneasa ar urma să fie restricţionat, începånd cu 1 ianuarie 2009. Cifrele sunt mai grăitoare c&
Ministerul Transporturilor pregăteşte o „surpriză“ de sărbători operatorilor low-cost. Dacă ordinul privind restricţionarea traficului pe Aeroportul Băneasa va fi aprobat, companiile aeriene vor fi nevoite să operezeze de pe Otopeni.
La mijlocul lunii noiembrie, Ministerul Transporturilor a făcut public un document potrivit căruia traficul comercial de pe Aeroportul Băneasa ar urma să fie restricţionat, începånd cu 1 ianuarie 2009. Cifrele sunt mai grăitoare cånd vine vorba de măsurarea efectelor unei asemenea decizii. Astfel, la finalul anului 2007, numărul de pasageri transportaţi de companiile care operează de pe Băneasa a fost de 970.000, ceea ce reprezintă 12% din totalul pasagerilor transportaţi de pe toate aeroporturile din ţară în intervalul de timp menţionat. Pånă la sfårşitul acestui an, este estimat un trafic de 1,5 milioane de pasageri. „Strategia noastră de a restricţiona traficul de pe Băneasa va fi aprobată, probabil, de către noul guvern“, spune Antonel Tănase, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. „Ceea ce vrem noi să facem este un lucru pertinent, întrucåt zona de nord a Capitalei se va dezvolta din punct de vedere imobiliar, iar traficul pe DN 1 va creşte şi mai mult decåt în prezent“, explică acesta. Deşi autorităţile consideră Aeroportul Otopeni drept varianta ideală pentru operatorii low-cost, reprezentanţii companiilor aeriene sunt de cu totul altă părere. „În