Publicitarii romani ar trebui sa recurga la inovatie si sa nu mai gandeasca in "spoturi" si "bannere" cand incearca sa comunice cu consumatorii, fiind de preferat sa intre in dialog direct cu acestia, a fost mesajul mai multor specialisti in domeniu, transmis in cadrul conferintei Inspire 2009, organizata miercuri de compania Evensys. Asemenea pinguinilor care sar toti in apa dupa ce unul dintre ei da tonul, si advertiserii trebuie sa incerce sa "fie primul pinguin" in folosirea mijloacelor inovatoare de comunicare, potrivit lui Stefan Kolle, unul dintre vorbitorii de la Inspire 2009.
In cadrul conferintei, compania Unlock Research a prezentat un studiu privind campaniile publicitare desfasurate in Romania, dupa criterii precum notorietatea sau relevanta. Reclamele cu cele doua "mogaldete" Orange, care canta si danseaza in calupurile publicitare, se situeaza pe primul loc in topul celor mai cunoscute campanii, urmate de reclamele la Unirea (Dorel) si cele la ferestrele Qfort, potrivit Paginii de Media. Citeste pe Pagina de media detalii despre acest clasament.
Stefan Kolle, partner FutureLab, pentru HotNews.ro:
"Cel mai straniu lucru care se poate remarca este ca majoritatea advertiserilor incep sa taie din bugetele pentru activitatile inovative si experimentale, ceea ce este extrem de nelogic", a comentat Kolle prapastia dintre publicitatea romaneasca intre mediul online si cea de pe TV. "Acum, intrebarea care se pune este cum as putea sa-mi cheltui bani in cel mai eficient mod cu putinta. Raspunsul este ca TV-ul, cu mici exceptii, nu este cel mai eficient mod de a-mi cheltui banii. In concluzie, ca advertiser, daca vreau sa am un comportament rational, incep sa caut unde pot sa-mi canalizez banii. De exemplu, si radioul este mult mai eficient decat TV-ul". "Pe termen lung, in unele tari, exista tendinta de a cheltui mai multi bani in onli