Industria auto românească a intrat cu capul înainte într-o criză de proporţii care zguduie din temelii giganţii mondiali. Dacă până acum câteva săptămâni problemele unor producători precum General Motors, Ford sau Toyota păreau departe de graniţele noastre, în ultimele zile, tot mai multe companii din România anunţă opriri temporare ale activităţii, drastice tăieri de costuri şi stoparea investiţiilor programate. Unii, mai sperioşi din fire, au dat startul concedierilo
Industria auto românească a intrat cu capul înainte într-o criză de proporţii care zguduie din temelii giganţii mondiali. Dacă până acum câteva săptămâni problemele unor producători precum General Motors, Ford sau Toyota păreau departe de graniţele noastre, în ultimele zile, tot mai multe companii din România anunţă opriri temporare ale activităţii, drastice tăieri de costuri şi stoparea investiţiilor programate. Unii, mai sperioşi din fire, au dat startul concedierilor pe bandă rulantă sau dau bir cu fugiţii către alte pieţe pe care le consideră mai puţin expuse. „Ratingurile în scădere nu influenţează pe nimeni“, se grăbeau să afirme oficialii de la Bucureşti, după ce agenţiile străine ne dădeau palmă după palmă. „Protejăm locurile de muncă“, spune acum premierul Tăriceanu, pentru a justifica suspendarea taxei de poluare pentru maşinile noi, în timp ce preşedintele Băsescu este convins că Ford va continua investiţia de la Craiova aşa cum a promis şi se declară gata să se ţină cu Loganul după BMW-urile SPP-ului în drumul către Cotroceni.
Dacă nu am fi în plină campanie electorală şi demersurile promise de autorităţi ar avea cele mai mici şanse de a revigora o industrie în declin, poate că ne-am lăsa convinşi de eforturile celor încă aflaţi la putere. Doar că soluţiile lor par, mai degrabă, o frecţie cu spirt aplicată unui bolnav care trebuie operat urgent. E drept că ratingurile nu ne