Lupta in retailul romanesc de bricolaj se va ascuti in urmatorii doi ani odata cu intrarea unor jucatori din top 3 pe piata europeana de profil, Leroy Merlin (Franta) si OBI (Germania). Reteaua franceza de magazine do-it-yourself (de bricolaj) Leroy Merlin, care se situeaza pe locul al doilea in clasamentul celor mai mari retaileri de profil din Europa, va intra pe piata romaneasca in anul 2010, odata cu deschiderea mallului Colosseum din Capitala.
Leroy Merlin a inchiriat un spatiu de 19.000 de metri patrati in interiorul centrului comercial ce urmeaza sa fie inaugurat in primul trimestru din 2010, potrivit unui anunt recent al dezvoltatorului imobiliar Modus, proprietarul proiectului Colosseum.
Situat in zona de nord-vest a Bucurestiului, proiectul Colosseum va avea de o suprafata totala de 169.000 mp. Lucrarile vor incepe in primul trimestru din 2009, iar intr-o prima faza va fi inaugurat parcul comercial cu trei magazine de dimensiuni mari - Carrefour, Leroy Merlin si Flanco. Mai mult, retailerul francez de bricolaj si-a inregistrat filiala din Romania in urma cu aproximativ doua luni, aceasta avand sediul social in Bucuresti.
Francezii intra astfel discret pe piata romaneasca, fara a comunica oficial lansarea brandului sau la nivel local sau planurile de investitii pentru urmatorii ani. In plus, o mutare asteptata de jucatorii din piata este achizitia unei retele deja existente in Romania de catre grupul Leroy Merlin.
In Polonia, piata pe care activeaza de 12 ani, compania a preluat in acest an trei magazine de mobila Conforama de la grupul PPR. Potrivit informatiilor aparute in presa poloneza, tranzactia s-a ridicat la 45 milioane de euro, insa oficialii Leroy Merlin nu au confirmat aceasta suma.
Jucatorii deja activi in retailul romanesc de bricolaj au intrat la nivel local prin proiecte greenfield. Singura tranzactie previ