Trio-ul parizian Gotan Project, care va concerta azi la Bucureşti, îşi aminteşte prima călătorie în România. Sursa: AFP Photo
“Queremos paz... Queremos construir una vida mejor para nuestro pueblo”... Promovând o formă nouă, contemporană, poată chiar futuristă de tangou, cu chitara acustică, bandenonul, pianul şi vioara lucrând în plină forţă, trio-ul parizian Gotan Project s-a impus pe piaţa muzicală internaţională dând un aer nou şi inedit ritmurilor tradiţionale argentiniene, pe care le-a asezonat cu beaturi electro şi le-a urcat în topurile internaţionale. “El Capitalismo Foraneo…”, tangoul şi milonga au căpătat noi înţelesuri la debutul trupei Gotan Project, în 2001, iar primul lor album, „La Revancha del Tango”, s-a vândut în peste un milion de exemplare. Primul experiment al celor trei muzicieni a fost răsplătit cu un premiu BBC, „World Music Award”.
Aventura a pornit de la o idee a DJ-ului francez Philippe Cohen Solal, care experimentase o paletă muzicală interesantă în perioada colaborării cu regizori ca Nikita Mihalkov şi Lars Von Trier. Cei care-şi aduc aminte paşii de tango pe care Jennifer Lopez îi încerca alături de Richard Gere pe ritmurile piesei Santa Maria (del buen ayre) în celebrul film "Shall We Dance", înţeleg mai bine motivul pentru care cei trei îşi definesc proiectul drept unul de confluenţă. „Muzica noastră a fost considerată suficient de atractivă încât să fie promovată în mai multe filme”, spune, pentru Evenimentul Zilei, Christoph H. Müller „componenta elveţiană” a trioului Gotan Project. Echipa e completată de francezul Philippe Cohen Solal şi de argentinianul Eduardo Makaroff. Ca şi în cazul celorlalţi doi, istoria muzicală a lui Müller este mai veche decât proiectul de tango electronic, acesta fiind membru al formaţiei „Touch El Arab” în anii ’80 sau, alături de Philippe Cohen Solal, al duetului „Boyz From Brazi