Amanarea proiectelor rezidentiale din cauza reducerii cererii de locuinte a lovit puternic distribuitorii de placi ceramice, care sunt nevoiti sa-si reconfigureze planurile de extindere pentru a evita intrarea in faliment. Reprezentantii companiei Pazo Grup, importatorul placilor ceramice italienesti Marazzi, spun ca in urmatoarea perioada se vor orienta catre imbunatatirea serviciilor pentru a balansa stagnarea vanzarilor.
Pazo Group, companie detinuta de oamenii de afaceri Lucian Azoitei si Cosmin Paun, estimeaza ca anul viitor va fi unul de consolidare a afacerilor, in conditiile reducerii consumului de placi ceramice. Cu toate acestea, Pazo va atinge anul acesta cifra de afaceri bugetata la inceputul anului, de 14 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul precedent, in ciuda turbulentelor de pe piata imobiliara. Pentru a evita o scadere a vanzarilor, Pazo Group a redus volumul investitiilor in extindere si a distribuit produse mai mult catre sectorul comercial si mai putin catre proiectele rezidentiale, care au fost cele mai afectate de impasul din real estate.
"Nu am fost afectati de scaderea investitiilor de pe piata imobiliara, pentru ca ne-am orientat mai mult spre proiecte comerciale si mai putin catre sectorul rezidential, pentru ca am prevazut aceasta criza, insa nu ne asteptam sa fie atat de pregnanta. Nu ne-am mai extins atat de mult ca in anii trecuti si am investit in servicii", a declarat Lucian Azoitei, directorul general si unul dintre actionarii Pazo Grup.
Investitii In firma de montaj. Reprezentantii Pazo au investit in ultimii ani in dezvoltarea companiei de montaj Terraform, care are in prezent circa 200 de angajati si a montat peste o jumatate de milion de metri patrati de placi ceramice. Compania va ajunge anul acesta la o cifra de afaceri de 5,5-6 milioane de euro, fiind una dintre cele mai mari compan