Majoritatea directorilor de companii par sa se teama de recesiune. Nu este si cazul lui Michael O'Leary, cel care conduce operatiunile Ryanair, cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa.
"Iubim recesiunea", declara O'Leary in cadrul unui interviu recent. "Cel mai mare eveniment pentru noi in aceasta iarna ar fi existenta unei recesiuni profunde", a continuat el. Parerea acestuia nu este insa impartasita de celalalt titan al sectorului european al operatorilor aerieni low-cost, Stelios Hajiloannou, fondator al EasyJet, scrie International Herald Tribune.
Divergenta dintre cei doi si nesiguranta ce inconjoara industria aeriana in aceste zile au devenit evidente recent, cand Haji-Ioannou a indemnat managementul EasyJet sa adopte exact genul de prudenta de care nu-i pasa lui O'Leary.
O'Leary, care nu s-a ferit niciodata de un conflict bun care sa-i faca publicitate, sustine ca declinul economic va determina companiile mai slabe sa-si reduca rutele, permitand companiei sale sa avanseze.
El considera ca Ryanair va avea de castigat din scaderea preturilor la carburanti, a costurilor cu forta de munca si de pe urma posibilitatii ca rivalele aflate in criza de lichiditati sa renunte la comenzile de noi aparate de zbor.
Inarmat cu un instinct al oportunitatilor si ignorand obstacolele, O'Leary a declarat ca intentioneaza sa extinda Ryanair, in timp ce alte companii se restrang si fuzioneaza. O'Leary sustine ca poate dubla profitul companiei cu sediul in Dublin si numarul pasagerilor acesteia, pana in 2012, in ciuda semnelor privitoare la scaderea traficului aerian pe distante mici.
"Vom avea o crestere de 20% pe an si vom reusi aceasta performanta pentru ca avem 180 de aeronave comandate de la Boeing, ce ne vor fi livrate in urmatorii cinci ani", a declarat O'Leary. "Pe moment, ne extindem pe toate segmentele unde alte companii