Anul trecut Perini declara ca vizeaza sa atinga afaceri totale la nivel de grup de un miliard in trei-patru ani. In primavara, Perini estima afaceri de 680 de milioane de euro pentru anul in curs, afaceri despre care spune ca ar fi fost atunci multumit si daca ar fi atins pragul de 650 de milioane de euro. Altfel spus, in locul unei cresteri de 30%-35%, Romstal va avea anul acesta, la nivel de grup, o apreciere de numai 10%-15%.
Considerat unul dintre cei mai bogati romani, omul de afaceri care a pus bazele grupului cu afaceri de peste jumatate de miliard de euro vanzand calorifere, spune ca acum e inca bine, anul viitor fiind cel in care se va vedea adevaratul impact al crizei. "O sa fie probleme legate de incasare. In afara faptului ca vom vinde mai putin, pe unele comenzi nu vom mai incasa niciodata banii. Se va crea un lant al slabiciunilor, toti vor fi datori la toti", spune presedintele Romstal. "La fel cum pana acum se anuntau cresteri de doua cifre, o sa se anunte de acum incolo si pierderi de doua cifre", adauga el.
Toti in aceeasi oala. Diversitatea afacerilor din grupul Romstal, de la productia de pompe si tubulatura la vanzarile auto, nu a fost de ajuns pentru a limita efectele crizei. Autoklass, dealerul auto din interiorul grupului, a fost afectat mai ales de introducerea noii taxe de poluare, care incurajeaza prin metoda de calcul achizitia de masini la mana a doua, taxa de care s-au plans, de altfel, toti dealerii auto din Romania.
"Vanzarile de masini au crescut cu 25% in Romania, problema este ca se cumpara masini vechi de o calitate slaba. Mai mult decat atat, ele sunt aduse de persoane fizice, care nu au de platit angajati sau dari la stat. Asta inseamna ca automat noi, dealerii, amdevenit necompetitivi. Foarte bine, macar stim ce sa facem. Jumatate dintre dealeri o sa dea faliment, adica cei care au investit. Nu va