» Joburile din zona serviciilor sunt considerate de expertii in resurse umane cele mai rezistente pe piata muncii. Explicatia este simpla: practicarea cu pasiune a unor meserii ce par la prima vedere "banale", precum camerista, ospatar, casiera sau motostivuitorist, contribuie masiv la succesul afacerilor.
O casiera la care "merge" randul struna, un vanzator care te determina sa cumperi o pereche de pantofi sau un ospatar care te face sa revii la restaurant sunt personaje care par marunte in "jocul" unei afaceri. Specialistii in resurse umane atrag insa atentia ca, in piata muncii, rolul acestor actori este extrem de important. Practic, de el tine bunul mers al business-ului.
Astfel de joburi sunt intalnite cu precadere in domenii precum hotelier, vanzari, relatii cu publicul, call-center, curierat. "De regula, asemenea meserii, rezistente pe piata muncii si pe fondul crizei, sunt cele in care se lucreaza cu clientii si in care atentia la detalii conteaza extrem de mult", spune Nicoleta Udrea, directorul de resurse umane al companiei Skill Team, din Bucuresti.
Un exemplu potrivit este agentul de vanzari, unde interactiunea cu publicul face parte din "fisa postului". "De foarte multe ori, clientii vad imaginea companiei reflectata chiar in comportamentul acestuia. Degeaba ai strategii de marketing sau de vanzari bine gandite daca nu ai oamenii potriviti cu care sa le aplici. De aceea, asa cum un om potrivit si instruit corespunzator din acest departament poate juca un rol esential in fidelizarea clientilor, tot asa un om nepotrivit si nepregatit poate dauna reputatiei companiei", explica Sotiris Karagiozidis, managing partner al companiei Human Capital Solutions din Bucuresti.
El spune ca un simplu asistent de vanzari nepregatit, dar care vine in contact cu publicul, poate duce la pierderea clientilor si, in cele din urma,