"Abia astept criza, ca sa ramana cei mai puternici si competenti in lumea romaneasca a advertisingului", declara Bogdan Naumovici, creative director la "23", publicitar care a contribuit decisiv la succesul agentiei Leo Burnett & Target in Romania.
"Si in publicitate, ca si in alte domenii, exista multa impostura, exista multi oameni supraplatiti, fara sa fi livrat neaparat rezultate. Am fost martorii unei cresteri economice serioase si s-a cumparat orice, facandu-se foarte multe spoturi publicitare si angajandu-se astfel o multime de oameni mediocri", a explicat publicitarul.
"Majoritatea agentiilor nu au mai facut nici un efort ca sa-si demonstreze utilitatea lor pentru clienti, ci au produs spoturi, pe care le-ar fi putut face foarte bine departamentele de marketing ale clientilor-companii", explica Naumovici, pentru Ziare.com.
Acesta a detaliat, aratand ca exista produse, ca detergentii, uleiul, asigurarile si telecomunicatiile, pe care drumurile sunt folarte batute si exista retete de succes, care functioneaza in intreaga lume.
Pe aceste formule-tip, este foarte usor ca un spot din Romania sa semene cu unul din Guatemala si un astfel de ad-maker nu poate fi acuzat ca a copiat.
In schimb, atunci cand vorbim despre un clip care a castigat un premiu la Cannes (n.n.: Cannes Lions, festivalul International de Advertising), atunci intr-adevar avem o problema.
Concluzia lui Naumovici este ca realitatea este mai complicata decat categorisirile si culpabilizarile generale, care sunt o vanatoare de vrajitoare, dar si ca trebuie sa scoti ce e mai bun din aceasta situatie de criza, oferind clientilor produse publicitare mai spontane si mai creative.
"Abia astept criza, ca sa ramana cei mai puternici si competenti in lumea romaneasca a advertisingului", declara Bogdan Naumov