Aproape o treime din tinerii cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani din intreaga lume discuta frecvent despre brandurile preferate in cadrul forumurilor online, arata un studiu realizat de compania de cercetare Synovate impreuna cu Microsoft.
Intrebati despre cat de mult se implica in discutiile referitoare la branduri, 28% dintre respondenti au vorbit despre un produs preferat in cadrul forumurilor online, 23% au optat pentru servicii care ofera informatii in timp real despre brandurile preferate, in timp ce 19% si-au adaugat ca pagini web de start site-uri de tip branded content.
Petrecand in medie 2 ore si jumatate din timpul liber zilnic, 47% din tineri declara ca folosesc Internetul nu numai pentru a accesa bannere sau spoturi online sau pentru a se informa despre brandurile preferate de pe site-urile specializate (18%), ci si pentru a incarca clipuri publicitare in cadrul retelelor sociale sau paginilor video (24%).
“Tinerii sunt total deschisi in fata ideii de continut sau divertisment legat de branduri. De exemplu, 42% dintre respondenti spun ca au urmarit o reclama pe medii traditionale inainte de a o urmari si online. Cu toate acestea, tinerii se arata mult mai deschisi, poate chiar nerabdatori, de a se conecta online cu brandurile preferate. Ei simt ca opiniile lor despre branduri sunt cu adevarat importante”, spune Julian Rolfe, unul din realizatorii studiului Synovate.
“Exista o parere unanim exprimata conform careia generatia tanara este un segment foarte greu de atins pentru advertiseri. Cu toate acestea, deducem in urma acestui studiu ca, in cazul in care promovarea unui produs este facuta intr-un mod relevant si total deschis fata de consumator, tinerii sunt chiar dornici sa interactioneze, sa schimbe opinii si chiar sa recomande respectivul brand prietenilor”, adauga Beth Uyenco, director de cercetare al Microsoft Advertisin