Veniturile inregistrate de Romtelecom din serviciile de internet (Clicknet), televiziune (Dolce) si vanzarile de echipamente de comunicatii si PC-uri au compensat in primele noua luni scaderea inregistrata de operator pe telefonia fixa, conform datelor din raportul financiar al grupului elen OTE.
La 9 luni veniturile din abonamentele pentru telefonia fixa au scazut cu 8%, la 220 mil. euro, iar incasarile din tarifarea convorbirilor au scazut cu 20%, la 127 mil. euro. Ritmul de scadere al veniturilor din abonamente este mai mare decat al scaderii numarului de clienti (2%), pe fondul campaniilor promotionale lansate de operator, care includ, spre exemplu, perioade de cateva luni in care clientii nu platesc tariful lunar aferent liniei fixe.
In schimb, veniturile operatorului din serviciile TV si de date, precum si din vanzarea de echipamente de comunicatii si PC-uri au urcat cu 42%, la 230 mil. euro.
"Romtelecom a avut un nou trimestru bun", a declarat Panagis Vourloumis, presedinte si director general al grupului elen OTE. "Romtelecom pierdea abonati cu o rata anuala de 17%, care a scazut la 1,6% (in trimestrul al treilea, n.r.), intrucat dezvoltarea pe segmentele de broadband si televiziune prin satelit au crescut loialitatea clientilor", a adaugat oficialul OTE. "Suntem multumiti ca am atins in trimestrul al treilea aceste rate de crestere atat pentru baza de clienti de internet de banda larga, cat si pentru televiziunea digitala", a declarat Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom. Investitiile derulate la Romtelecom in iulie-septembrie au scazut fata de trimestrul al treilea al anului anterior, la 24 mil. euro, potrivit raportului financiar.
In alta ordine de idei, Cosmote a anuntat ca a ajuns la un numar de un milion de utilizatori cu abonament, reprezentand 18% din numarul total de clienti (5,24 milioane de cli